۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۴۴

نوروزیان:

طرح حریم امنیتی مرز در خراسان شمالی وارد فاز اجرایی شد

طرح حریم امنیتی مرز در خراسان شمالی وارد فاز اجرایی شد

بجنورد- معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: پس از گذشت چند سال طرح حریم امنیتی مرز این استان با ترکمنستان وارد فاز اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رحیم نوروزیان صبح سه شنبه در جمع مدیران خراسان شمالی با اشاره به فعالیت های دولت تدبیر و امید در راستای محرومیت زدایی از مناطق مرزی، گفت: توجه ویژه به راه های مرزی در خراسان شمالی از جمله اقدامات موثر دولت یازدهم در استان است.

وی با اشاره به اینكه خراسان شمالی با تركمنستان ۳۰۱ كیلومتر راه مرزی مشترك دارد، افزود: در سنوات گذشته مرزهای استان از حداقل امكانات نیز برخوردار نبودند اما اكنون اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

نوروزیان ایجاد راه مرزی در خراسان شمالی را از رویكردهای اصلی مسئولان استانی دانست و تصریح كرد: برای نخستین بار طی سال های ۹۲ و ۹۳ در خراسان شمالی ۲۰ میلیاد ریال اعتبار به راه های مرزی اختصاص یافت.

وی گفت: عملیات آسفالت راه های مرزی استان از آخرین نقطه صفر مرزی مربوط به خراسان شمالی از سمت مرزهای خراسان رضوی با تركمنستان در حال اجرا بوده و امسال نیز عملیات آسفالت از سمت پرسه سو تا تكله قوز انجام می شود.

نوروزیان همچنین از تصویب طرح امنیتی مرز خراسان شمالی با تركمنستان با همكاری های دستگاه های مرتبط خبر داد و افزود: در اجرای این طرح در خراسان شمالی مرزها دارای دو حریم هستند كه در برخی مرزهای استان حریم قرمز تا ۱۰۰ متر و در برخی دیگر همانند حریم سومبار حریم قرمز ۲۵ متر خواهد بود.

وی اظهار داشت: اجرای طرح حریم امنیتی مرز در خراسان شمالی از ابتدای تاسیس استان مطرح بود اما به دلایلی تاكنون اجرایی نشده بود كه با تلاش و همكاری استانداری و دستگاه های مرتبط از جمله شورای تامین استان، دستگاه قضایی، انتظامی، اجتماعی و ... به سرانجام رسید.

به گفته معاون سیاسی امنیتی استاندار با اجرای طرح امنیتی مرز در استان مشكلات ناشی از ترددهای غیر مجاز در خراسان شمالی كاهش می یابد.

کد خبر 2760842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha